MohdZulkifli.Com

Motivasi Kewangan & Simpanan Emas

Lebih Cergas Bila Berpuasa

August 14, 2010


Hari ni hari kedua puasa. Alhamdulillah.

Dua hari semenjak puasa ni, badan rasa ringan, perut rasa lapang dan selesa, badan rasa cergas, dan aktif. Alhamdulillah. Memang sangat berbeza berbanding sebelum puasa.

Sebelum puasa, badan selalu rasa berat, asyik ulang-alik pergi toilet jer kat pejabat. Bila lepas sarapan pagi dan makan tengahari, rasa agak mengantuk, agak slow untuk kerja dan otak agak lembab. Mungkin itulah antara hikmah kita kena selalu puasa.

Otak Cergas Bila Berpuasa

Dah dua hari puasa ni, badan rasa cukup rehat. Kerja pun jadi laju dan efisien. Otak jadi lebih fokus pada kerja. 'RAM' agak laju sikit bila puasa. Mungkin sebab kekenyangan menyebabkan otak kita jadi lembab sikit.

Hm, memang betullah, sepatutnya ken puasa sunat Isnin dan Khamis secara konsisten supaya lebih sihat, rohani dan jasmani. Mungkin lepas habis Ramadhan ni, nak kena tanam azam untuk komited dengan puasa sunat. Supaya sentiasa sihat dan cergas, insyaAllah.

Zulkifli
Damansara Heights
12 Ogos 2010
2 Ramadhan 1431

Tentang Penulis

Mohd Zulkifli Shafie

Penulis buku bestseller; Wang Emas, dan Misi Bebas Hutang.

Menulis tentang kewangan sejak 2008. Berpengalaman membimbing lebih 7,000 penyimpan emas secara peribadi di Malaysia, Indonesia, Singapore dan Brunei sejak 2010.

Merupakan pengasas G100 Network; network terbesar dealer Public Gold (syarikat pengeluar emas terbesar di Malaysia), yang memberikan servis kepada lebih 500,000 penyimpan emas di seluruh Asia Tenggara.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>