MohdZulkifli.Com

Motivasi Kewangan & Simpanan Emas

Seminar Emas Public Gold di Tawau, Sabah (Mac 2018)

March 26, 2018

Alhamdulillah, saya berpeluang sampaikan Seminar Emas Public Gold di Tawau, Sabah untuk kali ke-2, iaitu pada 25 Mac 2018. Kali pertama pada Oktober 2017 yang fokus pada “Simpanan Emas”; bagaimana simpanan emas dapat membantu meningkatkan tahap kewangan penyimpannya. Tapi kali ini, fokus saya ialah “Bisnes Emas”, iaitu bagaimana menjana pendapatan aktif dan pasif sambil menyimpan emas melalui platform yang disediakan oleh Public Gold.

Seminar ini dianjurkan oleh team dealer Public Gold di Tawau, yang diketuai oleh En. Hafiz, dengan kerjasama Public Gold Sabah (cawangan Kota Kinabalu). Terima kasih semua yang menjayakan seminar ini, iaitu En. Hafiz, En. Sabri, Dr. Aldasir, Pn. Sumarni dan suami, serta semua yang terlibat. Jazakallahukhair.

01 - seminar emas public gold tawau 2018-03Alhamdulillah. Tahniah warga Tawau! Kehadiran full-house! Lebih 130 orang yang hadir ke #SeminarBisnesEmas hari tersebut. Belajar cara jana pendapatan sambil simpan emas.

02 - seminar emas public gold tawau 2018-03Apa yang menarik, hari ini 16 orang bawa balik hadiah lucky draw gold bar 0.5 gram sebagai penghargaan daripada Public Gold sebab rajin datang belajar!

Ini rakaman Facebook Live seminar Public Gold yang saya sampaikan di Tawau tempoh hari. Mudah-mudahan dengan rakaman ini, sahabat pembaca boleh belajar sedikit sebanyak. Yang serius belajar, pastinya perlu hadir seminar. Tak ada sama mereka yang menonton pelawanan bola sepak dari kaca TV dengan mereka yang datang menonton di stadium!

03 - seminar emas public gold tawau 2018-03InsyaAllah banyak seminar-seminar emas akan menyusul lagi di Tawau. Seminar di Tawau di adakan setiap bulan oleh team dealer Public Gold yang aktif di Tawau. Kehadiran saya setiap 5 – 6 bulan sekali dianggap sebagai MEGA SEMINAR bagi peminat-peminat emas di Tawau.

mohd zulkifli najdah tawau airport 2018-03Saya datang bersama isteri saya, iaitu Pn. Najdah. Saya bercakap tentang peluang bisnes emas pelaburan. Beliau bercakap tentang bagaimana peminat barang kemas perhiasan juga berpeluang mendapat keuntungan lumayan sambil pakai barang kemas trending iaitu Aurora Italia yang dijual oleh Public Gold.

Ini rakaman Facebook Live, tip bagaimana menjana pendapatan bagi wanita yang suka pakai barang kemas. Sambil berhias, sambil buat duit. Emas yang dipakai bukan hanya sekadar perhiasan, tetapi ia menjadi “harta” yang membuatkan duit masuk ke poket pemiliknya.

penerbangan air asia tawau klia2Kami terbang ke Tawau dari KLIA2 pada 24 Mac 2018 (Sabtu), jam 4.54 petang. Dan tiba di Tawau Airport sekitar jam 8.30 malam. Waktu di Tawau sebenarnya awal sejam berbanding Semenanjung Malaysia. Jam 8.30 malam itu seolah-olah jam 9.30 malam di Semenanjung Malaysia.

air asia klia2 2018-03Seperti biasa, kami naik flight Air Asia dari KLIA2. Sebenarnya Air Asia adalah airlines pilihan terakhir saya sebab tempat duduknya agak sempit. Kalau duduk di seat biasa, lutut saya ngam-ngam sentuh dengan seat depan. Jadi kurang selesa untuk saya yang berketinggian 175 cm. Cuma apa yang bagus Air Asia ialah jumlah penerbangannya banyak. Kalau ke Tawau, tak silap saya ada 3 atau 4 penerbangan sehari.

klia2 2018-03Ini favourite saya. Kalau berlepas, saya akan snap foto KLIA2 ini. Setakat beberapa negara yang saya pergi, saya boleh katakan KLIA2 ini antara airport yang canggih dan sangat selesa. Cuma keselesaan dia tak boleh lawan Changi Airport di Singapore. Sebenarnya kita akan menghargai apa yang ada di negara tercinta Malaysia ini bila kita banyak melawat ke negara luar. Apa yang ada di negara kita ini sebenarnya antara yang terbaik di dunia. Tinggal lagi kita menghargainya atau tidak sahaja.

mohd zulkifli najdah air asia tawau 2018-03Habis seminar di Tawau, kami keluar makan tengahari dulu dengan team dealer Public Gold Tawau dan staff Public Gold Kota Kinabalu. Lepas makan tengahari, kami terus ke airport Tawau. Flight kami jam 7.10 malam. Tapi di Tawau, jam 7.10 malam tu seperti jam 8.10 malam.

FB testimoni seminar emas public gold tawau mohd zulkifli 2018-03Ini antara testimoni sebenar daripada Pn. Rozhayuni, iaitu salah seorang peserta seminar. Boleh KLIK DI SINI untuk lihat posting asal peserta tersebut. Testimoni begini membuatkan saya lebih bersemangat untuk sampaikan ilmu secara percuma.

dealer public gold tawau sabri ishamel hafiz shafieRakan-rakan di Tawau dan Semporna yang mahu membeli emas atau menjadi dealer emas Public Gold, boleh contact dealer Public Gold di bawah bimbingan saya yang aktif di Tawau iaitu En. Sabri Ishamel (klik www.wasap.my/60145576756 ) dan En. Hafiz Shafie ( klik www.wasap.my/60145005090). Saya mempunyai wawasan membina team dealer Public Gold di Tawau dan seluruh negeri Sabah yang boleh bekerja secara harmoni dan respek antara satu sama lain melalui Modul Pendidikan PG1S, supaya dapat mendidik masyarakat tentang emas dan kewangan dengan lebih baik, insyaAllah.

Tentang Penulis

Mohd Zulkifli Shafie

Penulis buku bestseller; Wang Emas, dan Misi Bebas Hutang.

Menulis tentang kewangan sejak 2008. Berpengalaman membimbing lebih 7,000 penyimpan emas secara peribadi di Malaysia, Indonesia, Singapore dan Brunei sejak 2010.

Merupakan pengasas G100 Network; network terbesar dealer Public Gold (syarikat pengeluar emas terbesar di Malaysia), yang memberikan servis kepada lebih 500,000 penyimpan emas di seluruh Asia Tenggara.

  • Alhamdulillah. Ramai warga Tawau yang excited dengan seminar “Bisnes Emas” tempoh hari. Orang Tawau majoritinya orang berniaga, jadi ia membuka peluang yang lebih besar kepada warga Tawau untuk membina empayar bisnes emas yang besar.

    InsyaAllah penghujung 2018 kami akan jemput lagi.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    >