MohdZulkifli.Com


Motivasi Kewangan dan Pelaburan Emas

Cabaran Ada DUIT di Tangan

December 4, 2018

Antara cabaran bila duit ada di tangan ialah, kita akan cenderung untuk berfikir nak belanja apa. Walaupun pada asalnya kita tiada niat untuk membeli sesuatu, tapi bila ada duit di tangan, kebiasaannya kita akan terbelanja duit tersebut.

Lebih-lebih lagi bila di sana sini ada ‘SALES’. Kita akan rasa lebih terpanggil untuk membeli sesuatu hanya kerana harganya lebih murah berbanding sebelum. Walaupun pada hakikatnya, tiada keperluan untuk membeli pada waktu itu. Akhirnya, kita akan rasa menyesal kerana dah terbeli barang tersebut.

Berbeza bila duit itu kita tukarkan kepada emas, terus tak terfikir dah nak belanja apa-apa. Inilah antara manfaat terbesar menyimpan emas, duit simpanan bertahan lebih lama berbanding membiarkannya dalam bentuk duit tunai di bank.

Untuk kaya, duit yang ada bertambah itu penting, tapi yang lebih penting, duit simpanan yang sedia ada tu bertahan dari bocor.

Bermula dari sekarang supaya kekayaan yang sedia ada terselamat dari kebocoran.

Written by Puan Najdah Mohammed Hussain

About the author 

  • Assalamualaikum Puan Najdah,

    Tepat!
    Emas memang menyelamatkan kewangan terus bocor.

    saya sampai sekarang masih memiliki 10 gram yang ditukar dari RM1300 pada tahun 2012.

    hebat penangan EMAS !

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Subscribe to our newsletter now!

    >

    Sertai bersama lebih 4073 subcriber Telegram saya (di SINI), untuk sentiasa mendapat update dari saya, ilmu tentang emas dan kewangan.