Penuh sesak orang di Apple Store @ TRX! Ahad lepas saya pergi ke TRX beli iphone baru untuk saya dan isteri. Sebab iphone lama dah tak sesuai bila banyak travel. Risiko iphone tu jammed (tersekat) ...
- Home
- |
- Author: Mohd Zulkifli Shafie
Penuh sesak orang di Apple Store @ TRX! Ahad lepas saya pergi ke TRX beli iphone baru untuk saya dan isteri. Sebab iphone lama dah tak sesuai bila banyak travel. Risiko iphone tu jammed (tersekat) ...
Saya nak hidup tenang-tenang.Saya tak terima sesiapa untuk jadi customer saya. Tapi once saya terima dia jadi customer, saya ambil tanggungjawab untuk bantu dia sama kaya dan berjaya. Asalkan dia tak give-up untuk ...
Nak menyimpan, kena paksa. Jangan tunggu duit lebih.Kesilapan biasa kebanyakan orang bila nak menyimpan ialah nak tunggu "duit lebih". Itu kesilapan besar! Keinginan sentiasa lebih besar Kalau nak tunggu duit lebih, sampai bila-bila pun ...
Kena belajar rasa susah, supaya dia lebih kuat. Pagi tadi anak saya nak ke Balai Seni di KL. Dia nak siapkan assignment universiti katanya. Dia cek Grab, tambang sehala RM90.00. Harga peak ...
Kena konsisten dulu hasilkan konten (online prospecting), barulah bisnes akan grow. Bila dah hasilkan konten secara konsisten, barulah relevan untuk buat 5 Basics yang lain. Tanpa konten, 5 basics yang lain tak boleh buat. ...
Hidup akan lebih banyak pilihan bila kita semakin kaya. Tapi kalau tak ambil serius bina kekayaan, makin lama bekerja, hidup akan terasa semakin kosong. Hidup yang meletihkan dan membosankan. Hidup rasa kosong sebab tak ...
"Public Gold tak akan ambil kesempatan buat duit satu sen pun atas kejahilan customer!" Itulah antara kat-kata Dato Wira Louis Ng, Founder of Public Gold Group dalam #PGMallSellerConference (yang berlangsung di Menara ...
"Tak berjaya", bukan "gagal". Itu antara perkataan yang saya akan perbetulkan bila murid-murid (dalam #MisiUbahHidup1000Keluarga) yang consult dengan saya. Bila buat sesuatu usaha tapi tak dapat apa yang diharapkan, jangan biasakan sebut ...
Beriya-iya nak register customer (sebab nak dapat komisyen). Tapi tak tahu selesaikan masalah customer. Gara-gara dia tak join training, semua orang jadi susah. Customer susah, dia susah, staff Public Gold susah, dan uplines ...
"Call Public Gold berkali-kali, tapi tak pernah berjawab. Bila wasap, tak membantu langsung!" katanya. Antara keluhan customer Public Gold (yang tiada introducer) bila berlaku masalah transaksi. Walhal semua tu sangat mudah kalau dia ...