MohdZulkifli.Com

Motivasi Kewangan & Simpanan Emas

Majlis Rumah Terbuka Public Gold 2018 di HQ Penang

Setiap tahun Public Gold akan adakan majlis rumah terbuka. Tapi rumah terbuka ini hanya dijemput staff dan dealer Public Gold yang aktif sahaja. Sebagai dealer yang aktif, ini sebenarnya peluang untuk berjumpa dengan Pengasas Public Gold, iaitu Dato Wira Louis Ng dan Head of Branch (HOB) seluruh Malaysia.

Sejak join Public Gold pada tahun 2010, ini kali kedua saya hadiri Majlis Rumah Terbuka Public Gold yang diadakan di Global Business Centre (GBC) a.k.a HQ Public Gold yang terletak di Bayan Lepas, Penang. Kebetulan saya hadiri program yang dinamakan Public Gold Golden Tour (PGGT) bersama dengan tetamu istimewa saya yang datang dari jauh, iaitu team dealer Public Gold Indonesia di bawah bimbingan saya.

Program bermula jam 6.30 petang, program ini sebenarnya lebih kepada get together untuk staff dan dealer Public Gold yang aktif.

Tetamu saya dari Team Public Gold Indonesia diketuai oleh Ibu Ressy dan suaminya Pak Bachtiar yang datang dari Klaten, Indonesia. Kebetulan, dua staff Public Gold Indonesia yang baru, baru sahaja melaporkan diri iaitu Mbak Tyas dan Mbak Syuha.

Antara Head of Branch (HOB) a.k.a. Branch Manager Public Gold yang hadir pada malam tersebut. Dalam foto ini, Mr Evan (Ampang), Mr. Allan (Miri), Mr Roger (Bangi), dan Mr Maison (Kota Kinabalu).

Malam tersebut, terus buat sambutan Hari Lahir untuk Pengasas Public Gold, Dato Wira Louis Ng.

Saya dan isteri disediakan tempat di meja VVIP. Dalam foto ini, Datuk Wahab dan isterinya, Dato Wira Louis Ng dan isterinya Datin Yvonne Lim, En. Syukor (guru emas saya), dan kami suami isteri.

Antara dealer Public Gold aktif yang hadir pada malam tersebut.

Malam tersebut ada pertandingan karaoke. Ustaz Khairul Anuar Basri menang tempat pertama dan mendapat hadiah gold bar 1 gram!

Majlis selesai sekitar jam 9.30 malam. Semua peserta Golden Tour dibawa check-in di Eastin Hotel, bersebelah dengan Queensbay Mall. Hari tu saya sangat penat sebab keluar dari rumah seawal jam 4.00 pagi untuk kejar flight berlepas 5.40 pagi di KLIA.

 

 

 

Tentang Penulis

Mohd Zulkifli Shafie

Penulis buku bestseller; Wang Emas, dan Misi Bebas Hutang.

Menulis tentang kewangan sejak 2008. Berpengalaman membimbing lebih 7,000 penyimpan emas secara peribadi di Malaysia, Indonesia, Singapore dan Brunei sejak 2010.

Merupakan pengasas G100 Network; network terbesar dealer Public Gold (syarikat pengeluar emas terbesar di Malaysia), yang memberikan servis kepada lebih 500,000 penyimpan emas di seluruh Asia Tenggara.

  • Terimakasih cikgu Mohd Zulkifli safie, kami mewakili team Indonesia sangat bangga menjadi bagian dari keluarga Public Gold yang cikgu bimbing. Motivasi dan inspirasi yang tiada henti cikgu berikan untuk kami dalam membangun bisnis kami di indonesia

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    >