"Rasa macam hari-hari bercuti!", kata mereka.Ada yang dah beberapa tahun. Ada yang baru beberapa bulan. Bila dah berhenti kerja dan jadi dealer Public Gold full-time, barulah mereka tahu hidup mereka rupa-rupanya macam ...

Baca selanjutnya

Dah agak dah... Isu "Pembalakan baik bagi populasi harimau - Jabatan Perhutanan Kelantan" satu ketika dulu tu sebenarnya kenyataan yang dimanipulasi di luar konteks sebenar. Seronok masing-masing ikut kecam dan troll. Sebab tu ...

Baca selanjutnya

Semua training G100 sebenarnya bukan sekadar platform untuk BELAJAR (learn), tapi juga TOOLS untuk membangunkan bisnes (earn).Dengan hanya tunjukkan komitmen terhadap training, sebenarnya kita sedang menggunakan tools yang sangat powerful dalam mengembangkan ...

Baca selanjutnya

​FMD yang tak dapat join MDC5.0 sebab benar-benar ada urusan yang mustahak dan tak dapat dielakkan sama sekali, jangan buat announcement kepada team; tak dapat join MDC5.0.​Itu akan menyebabkan semangat team TURN-OFF ...

Baca selanjutnya

FMD yang serius nak mengembangkan team, nak mudah qualify early bird dan double ticket ke PGLS Cape Town 2025, kena bawa team ramai-ramai join MDC5.0 (Master Dealer Conference).Team yang join training akan ...

Baca selanjutnya

Ketika saya dan En Syukor bersepakat untuk bekerjasama membangunkan bisnes bersama (inter-dependent), saya bersetuju untuk fokus melatih dealer. En Syukor fokus sampaikan seminar tentang emas, dan saya hantar prospek dan customer saya ...

Baca selanjutnya

Kesedaran untuk menyimpan emas mula timbul sejak 2006 tetapi Mohd Zulkifli Shafie masih teragak-agak untuk membuat keputusan menyimpan disebabkan kekurangan ilmu mengenai emas dan ketiadaan platform jual beli emas yang semudah hari ...

Baca selanjutnya

Ini yang menyebabkan mangsa skim cepat kaya terus ditipu berkali-kali. Bila skim nak tersungkur, mereka tak berani buat report atau ambil tindakan undang-undang. Nak report kepada pihak berkuasa, takut nanti kena serbu. Maka ...

Baca selanjutnya

"Mustahil insuran tak nak bayar claim..." Masa bekerja sebagai internal auditor di syarikat insuran dan takaful dulu, saya dah banyak kali audit Claim Department. Saya selalu ambil peluang berbual-berbual dengan staff yang ...

Baca selanjutnya

Masa pergi ambil result anak UPSR tahun 2016 dulu, tengok result Aisyah (anak sulong saya)... Tak ada satu pun dapat A... Tapi saya ucapkan, “Alhamdulillah. Tahniah Aisyah... Tak apa, usaha lagi. Malam ...

Baca selanjutnya