Walaupun pergi trip sama-sama, tapi saya dan isteri jarang sekali bergerak ke sana sini bersama.
Saya dengan cara saya.
Dia dengan cara dia dan geng dia.
Sebab minat kami tak sama.
More...
Apa yang saya enjoy bila travel
Benda yang saya enjoy setiap kali trip ialah berjumpa dengan team, mengopi dan berbual untuk berkenalan dengan lebih dekat... Sambil brainstorm idea pasal bisnes.
Kalau sendirian, saya suka lepak buat kerja, ataupun membaca sambil pekena secawan kopi...
Benda yang kurang minat sepanjang trip ialah shopping, ambil foto/video, buat konten dan bermain...
Malah kalau berlebihan, saya jadi stress dan mood saya boleh berubah...
Ia kontra dengan isteri saya.
Biarkan buat apa yang dia suka
Jadi untuk pastikan kami sama-sama happy, saya prefer kami buat hal masing-masing sepanjang trip... Bila kami berjumpa balik, kami berjumpa dengan perasaan happy dengan cara masing-masing...
Sepanjang trip #PGLSBudapest2026, jarang sekali kami bergerak ke sana sini berdua... Kami cuma ada bersama hanya masa dalam cruise ataupun dalam bas saja.
Sebaik saja keluar dari cruise dan turun dari bas, masing-masing bawa haluan sendiri...
Isteri saya dengan geng dia... Saya buat hal saya...
Sebab saya nak isteri saya happy... Dan saya juga happy...
Hormati “happiness” pasangan
Saya fikir, untuk kekal bahagia, kita kena respek "happiness" pasangan kita sendiri... Tak semestinya setiap masa kena sentiasa bersama-sama...
Yang sentiasa kekal bersama ialah ikatan hati yang saling mencintai, saling menghormati, saling mempercayai dan saling menghargai...
Mudah-mudahan dengan cara begini, rumahtangga kami sentiasa bahagia dan diberkati...
Amiin...
Zulkifli
Cyberjaya
4 September 2026
21 Rabiul Awwal 1448H
P.S. Ini foto sebaik saja kami sampai di Marbach dari Vienna, Austria untuk naik cruise bergerak ke Linz (Austria).

